پیام ویژه

آخرين مطالب

روایت رفیقی که رقیب دونالد ترامپ در انتخابات 2024 شد بين الملل

روایت رفیقی که رقیب دونالد ترامپ در انتخابات 2024 شد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ممکن است امروز رابطه بین دیسانتیس و ترامپ به اصطلاح رایج شکراب شده باشد، اما همیشه اینطور نبوده است. دیسانتیس اذعان کرده است که احتمالاً بدون تایید ترامپ در سال 2018 فرماندار فلوریدا نمی‌شد.

به گزارش جماران به نقل از آسوشیتدپرس، پس از ماهها انتظار، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، روز چهارشنبه رسما وارد رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان شد. در حال حاضر، او قوی‌ترین رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رقابت‌های پرهیاهو 2024 محسوب می‌شود، اما بسیاری از رای‌دهندگان تازه شروع به آشنایی با فرماندار 44 ساله کرده‌اند.
در اینجا به پنج نکته در مورد جدیدترین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه اشاره می شود:
1. دیسانتیس، بومی فلوریدا، بازیکن بیسبال برجسته ای در سال های جوانی خود بود. او قبل از اینکه کاپیتان تیم دانشگاه ییل شود، در سال 1991 در سری جهانی لیگ کوچک به نمایندگی از تیم Dunedin، فلوریدا حضور داشت. پس از مدت کوتاهی تدریس در دبیرستان، به دانشکده حقوق هاروارد رفت. او سپس افسر دادگستری قاضی نیروی دریایی شد، سمتی که او را به عراق و بازداشتگاه گوانتانامو برد.
دیسانتیس در سال 2012 برای کنگره نامزد شد و در منطقه اورلاندو پیروز شد . مانند بسیاری از محافظه کاران کنگره در آن زمان، او برای تغییراتی در خدمات درمانی و تامین اجتماعی، از جمله اقدامی که سن بازنشستگی را به 70 سال افزایش می داد، فشار آورد.
او قبل از اینکه در سال 2018 پس از یک دوره تلاش طولانی موفق به راهیابی به فرمانداری شود ، برای سه دوره در کنگره خدمت کرد.
2. شاید بیش از هر مقام جمهوری خواه در کشور، دیسانتیس برای سیاست هایی مبارزه کرده و اعمال کرده است که شکاف های فرهنگی کشور را شعله ور می کند. او به تازگی یک جلسه قانونگذاری را به پایان رساند که او را به عنوان تهاجمی ترین و موفق ترین فرماندار محافظه کار در جنگ های تلخ فرهنگی کشور معرفی می کند.
او از کمپین حقوق بشر برای سابقه رای دهی اش در کنگره در زمینه قوانین و مسایل مرتبط با حقوق ال‌جی‌بی‌تی -درجه گرفت. در سال 2018, او به روزنامه سان سنتینل گفت نمی‌خواهد «تبعیضی در فلوریدا وجود داشته باشد، می‌خواهم مردم بتوانند زندگی خود را داشته باشند، چه همجنسگرا باشید چه مذهبی.»
در 1 ژوئن 2021 , دیسانتیس لایحه انصاف در ورزش زنان (SB 1028) را امضا کرد. این لایحه دختران و زنان تراجنسیتی را از شرکت در رقابت‌های ورزشی مدارس ابتدایی، دبیرستان و دانشگاهی در فلوریدا منع کرد. این قانون در 1 ژوئیه اجرایی شد.
در فوریه 2022، دیسانتیس لایحه حقوق اولیا در آموزش فلوریدا، را که مخالفانش عموماً با عنوان «نگو گی» تحقیرش می‌کنند را امضا کرد، قانونی که آموزش در زمینه گرایش جنسی یا هویت جنسیتی را در کلاس‌های مدارس از مهدکودک تا کلاس سوم ممنوع کرد. او گفت «کاملاً نامناسب» است که معلمان و اداره کنندگان مدارس در مورد هویت جنسیتی شان با دانش آموزان صحبت کنند. دیسانتیس در 28 مارس 2022 این طرح را امضا کرد و در 1 ژوئیه اجرایی شد.
او همچنین قانونی را امضا کرد که بودجه ایالتی و فدرال را برای برنامه های تنوع، برابری و شمول در کالج ها و دانشگاه های ایالتی ممنوع می کند. بهار امسال، او قانونی را امضا کرد که سقط جنین را در شش هفتگی ممنوع می کند، یعنی قبل از اینکه اکثر زنان متوجه بارداری خود شوند.
او به تنهایی یک دادستان منتخب را برکنار کرد که متعهد شده بود افراد تحت محدودیت‌های جدید سقط جنین فلوریدا یا پزشکانی را که مراقبت‌های تایید کننده جنسیت ارائه می‌دهند، متهم نکند.
او همچنین قانونی را در بهار امسال به تصویب رساند که به ساکنان فلوریدا اجازه می‌دهد بدون مجوز یک اسلحه گرم به همراه داشته باشند. او اقدامات جدیدی را انجام داد که کارشناسان هشدار می دهند آزادی مطبوعات را تضعیف می کند. او همچنین کنترل یک کالج هنرهای لیبرال را به دست گرفت که به اعتقاد او ایدئولوژی چپ را به دانشجویان تلقین می کرد.
3. دیسانتیس مایل است با هرکسی یا هر چیزی که سر راهش قرار بگیرد مبارزه کند. شاید هیچ نمونه ای بهتر از دشمنی او با غول سرگرمی دیزنی، یکی از بزرگترین کارفرمایان ایالتش وجود نداشته باشد. این دعوا سال گذشته پس از آن آغاز شد که دیزنی، تحت فشار قابل توجه داخلی و خارجی، علناً با قانون «نگو همجنس‌گرا» مخالفت کرد. در اقدامی تلافی جویانه، دیسانتیس از طریق قانون تصویب شده توسط قانون گذاران فلوریدا، منطقه خودگردان دیزنی ورلد را تصاحب کرد و هیئت ناظران جدیدی را منصوب کرد که بر خدمات شهری برای پارک‌های موضوعی و هتل‌های وسیع نظارت خواهند داشت. دیسانتیس تهدید کرده است که یک زندان دولتی در نزدیکی ملک پارک خواهد ساخت. این مناقشه با محکومیت چهره های تجاری و هم حزبی های جمهوری خواه مخالف او مواجه شد که می گویند این اقدامات در تضاد با محافظه کاری دولت های کوچک است . دیزنی شکایتی علیه دیسانتیس تنظیم کرده و نبرد حقوقی راه انداخته که احتمالا به رقابت های ریاست جمهوری 2024 هم می رسد.
4. متحدان دیسانتیس ادعا می‌کنند که او در انتخابات عمومی حزب بیشتر از ترامپ قابلیت انتخاب شدن دارد. . درست شش ماه پیش، دیسانتیس با 19 درصد خیره کننده مجددا در انتخابات فلوریدا پیروز شد - حتی زمانی که جمهوری خواهان در سایر ایالت ها با مشکل مواجه بودند. او حتی در یکی از شهرستانی که پایگاه دیرینه دموکرات ها بود، پیروز شد.
البته، مشخص نیست که آیا این موفقیت در مرحله ملی هم تکرار خواهد شد یا خیر. رای دهندگان اغلب به انتخابات فرمانداری متفاوت از انتخابات دفتر فدرال نگاه می کنند.با این حال، تیم دیسانتیس نشان داده است که در تضاد آشکار با ترامپ، که با تهدیدات قانونی متعددی روبرو است و ریاست جمهوری‌خواهان را در سه انتخابات ملی متوالی بر عهده داشت، قابلیت های او برای انتخاب شدن را برجسته خواهد کرد.
کمیته اقدام سیاسی فوق العاده دیسانتیس اخیراً بروشورهایی را بین رای دهندگان اولیه توزیع کرده که او را اینگونه توصیف می کند: "یک رهبر محافظه کار که می جنگد و پیروز می شود."
با این حال، سوالاتی در مورد توانایی او در ارتباط با رای دهندگان و رهبران حزب در سطح شخصی وجود دارد. عمدتاً به همین دلیل، اکثر نمایندگان جمهوریخواه کنگره از فلوریدا قبلاً ترجیح ترامپ بر دیسانتیس را تایید کرده اند. روایت های متعددی نیز در هفته‌های اخیر منتشر شده است که نشان می‌دهد دیسانتیس تا چه اندازه مقامات جمهوری‌خواه در فلوریدا و جاهای دیگر را در طول زندگی سیاسی خود نادیده گرفته است.
او همچنین برای حفظ شبکه نزدیک از کارکنان ارشد تلاش کرده است. تا به امروز، همسرش، روزنامه‌نگار سابق تلویزیونی، کیسی دیسانتیس، مشاور ارشد سیاسی او محسوب می‌شود.
او در دوره فرمانداری تمام تلاش خود را کرد تا از حضورهای بدون برنامه ریزی و حساب شده از نظر رسانه ای اجتناب کند، ادامه این سیاست وقتی شما نامزد رقابت های ریاست جمهوری می شوید اگر نگوییم غیر ممکن اما دشوار است.
5. ممکن است امروز رابطه بین دیسانتیس و ترامپ به اصطلاح رایج شکراب شده باشد، اما همیشه اینطور نبوده است. دیسانتیس اذعان کرده است که احتمالاً بدون تایید ترامپ در سال 2018 فرماندار فلوریدا نمی‌شد. دیسانتیس همچنین شخصیت آتشین ترامپ، سیاست‌های پوپولیستی و حتی برخی از لفاظی‌ها و رفتارهای او را تقلید کرده است.
اما در ماه‌های اخیر، ترامپ تقریباً به طور منحصربه‌فردی بر تضعیف جذابیت سیاسی فرماندار فلوریدا متمرکز بوده است. این تا حد زیادی به این دلیل است که ترامپ و تیمش معتقدند که دیسانتیس ممکن است تنها تهدید مشروع او برای نامزدی جمهوری خواهان باشد. از دیدگاه ترامپ، هیچ چیز غیرممکن نیست. ترامپ در این مدت با لقب های تمسخر آمیز از دیسانتیس یاد کرده و حتی وفاداری او را زیر سوال برده است. ترامپ در تبلیغات پولی و پست‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، سوابق دیسانتیس در تامین اجتماعی و خدمات درمانی را نیز مورد هدف قرار داده است. او حتی یک بار پا را بسیار فراتر نهاده و جنسیت دیسانتیس را زیر سوال برد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1364576/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

قیمت نفت اندکی بالا رفت

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه را به رفراندوم بگذارید

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

بازدارندگی متعارف ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

راحتی خیال از مرز شرقی؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

مردم کف خیابان می گویند می خواهیم ظریف وزیر خارجه باشد/کدام کابینه؟ تعدادی آدم مطیع و بله قربان گو دور هم جمع شده اند

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد