پیام ویژه

آخرين مطالب

گسترش حملات اوکراین به اراضی روسیه؛ آمریکا مخالف، اروپا موافق بين الملل

گسترش حملات اوکراین به اراضی روسیه؛ آمریکا مخالف، اروپا موافق
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - برخلاف آمریکا دولت آلمان موضع خود درباره حملات اوکراین به اراضی روسیه را تکرار کرده و آن را بر اساس قوانین بین المللی مشروع دانسته است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، در سایه حملات گسترده روسیه به کی یف و دیگر شهرهای اوکراین به شکل گسترده که طی ماه جاری میلادی با شدت بیشتری ادامه یافت، اوکراین نیز مقابله به مثل کرده و به اراضی روسیه حملات تأثیر گذاری را آغاز کرد.
اخیرا حملات اوکراین به اهدافی داخل اراضی روسیه ادامه یافت و امروز چهارشنبه مسکو اعلام کرد که پهپادهای اوکراینی دو پالایشگاه نفت را داخل اراضی روسیه مورد حمله قرار داده و یک روستا توسط ارتش اوکراین برای سومین هفته گلوله باران شد.
درباره حملات اوکراین به اراضی روسیه که طی هفته های اخیر بیشتر شده است و با حمله بی سابقه پهپادی به مسکو پایتخت روسیه که روز سه شنبه رخ داد،نفوذ افراد مسلح به شکل گسترده به منطقه بیلگورود هم مرز با اوکراین و گلوله باران مناطق مرزی روسیه، دیدگاه های کشورهای غربی متفاوت و مخالف هم است. 
«جان کربی» هماهنگ کننده تماس های استراتژی در شورای امنیت ملی آمریکا در گفت و گو با سی ان ان گفت که ایالات متحده در خفا و علنا کاملا واضح است و به اوکراینی ها گفته است که از حملات آنها به اراضی روسیه حمایت نمی کند.
کربی افزود: ما نیازهای آنها را(اوکراینی ها) برای دفاع از خودشان و اراضی شان، خاک اوکراین تأمین می کنیم اما از حملات به روسیه حمایت نمی کنیم.
در مقابل، برخلاف آمریکا دولت آلمان موضع خود درباره حملات اوکراین به اراضی روسیه را تکرار کرده و آن را بر اساس قوانین بین المللی مشروع دانسته است.
این موضع گیری آلمان با بسته شدن 4کنسولگری از 5کنسولگری روسیه در آلمان در واکنش به تصمیم مسکو برای کاهش شدید تعداد کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک آلمان در روسیه همزمان شده است.
در همین حال، «دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به حملات پی در پی اوکراین به اراضی روسیه اعلام کرد که مسکو درباره این اوضاع نگران است. 
پسکوف گفت: حمله به اهداف غیرنظامی ادامه دارد.
وی تأکید کرد که یک کلمه از غربی ها درباره محکومیت این حملات شنیده نشده است و تدابیری در حال حاضر درباره این حملات اتخاذ می شود.
در مقابل، «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین دست داشتن کی یف به شکل مستقیم در این حملات را رد کرد اما گفت:« ما از این حوادث خوشحالیم».
پودولیاک پیش بینی کرد که حملات بیشتری رخ دهد.
از جهتی دیگر، «دمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که با توجه به اینکه انگلیس در عمل در حالت جنگ با روسیه است، همه مسئولان انگلیسی را می توان هدف مشروع به شمار آورد.
سخنان مدوودف در واکنش به اظهارات «جیمز کلیفرلی»وزیر خارجه انگلیس بیان شده است که گفت اوکراین حق دارد از زور در خارج از مرزهایش استفاده کند.
مدودوف گفت: مسئولان ابله انگلیس، دشمن ابدی ما، باید بدانند که به موجب قوانین بین المللی که به رسمیت شناخته شده اند،می توان انگلیس را در حالت جنگ با روسیه دانست.
وی افزود: انگلیس امروز به عنوان همپیمان اوکراین عمل می کند و به این کشور با تجهیزات و متخصصان کمک های نظامی ارائه می کند و در واقع جنگ غیرعلنی علیه روسیه به راه انداخته است. در چنین حالتی مسئولان این کشور(چه نظامی باشند و چه غیرنظامی؛ آنهایی که در جنگ نقش دارند)هدف نظامی مشروع هستند.
وزیر خارجه انگلیس در واکنش به دست داشتن کی یف در حملات پهپادی به اهدافی در روسیه گفت که اوکراین حق دارد از زور در خارج از مرزهایش استفاده کند و حمله به اهداف نظامی مشروع خارج از مرزهای اوکراین بخشی از دفاع از خودش است. 
ای در حالی است، فرماندار منطقه «کراسنودار» روسیه اعلام کرد که اوکراین به پالایشگاه «اویبسک» در نزدیکی مرکز منطقه کراسنودار با پهپاد حمله کرده است.
این مسئول روسی تأکید کرد که در این حمله آتش سوزی مهیبی در پالایشگاه به وقوع پیوسته است.
یک روز پس از آنکه روسیه اوکراین را به حمله پهپادی به ساختمان‌هایی در مسکو متهم کرد، فرماندار منطقه کراسنودار روسیه گفت که یک حمله پهپادی دیگر عامل احتمالی آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت آفیپسکی بوده است.
«ونیامین کندراتیف»، فرماندار این شهر در کانال تلگرامی خود با اعلام این مطلب گفت که آتش به سرعت خاموش شده و این حادثه تلفات جانی نداشته است. 
پالایشگاه آفیپسکی فاصله چندانی با بندر نووروسیسک در دریای سیاه ندارد. این مرکز در نزدیکی پالایشگاه دیگری قرار دارد که در این ماه چندین بار مورد حمله قرار گرفته است. 
هنوز هیچ اطلاعات و جزئیاتی درباره این «حمله پهپادی» وجود ندارد، اما مسکو کی‌یف را متهم کرده که در هفته‌های اخیر حملات خود به داخل روسیه را افزایش داده است. 
این در حالیست که روسیه از ابتدای جنگ بارها شهرهای مختلف اوکراین را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک مورد هدف قرار داده است. 
آسمان اوکراین سه شنبه شب نسبتا آرام بود و هیچ حمله هوایی عمده‌ای گزارش نشد. با این حال به گفته مقام‌های اوکراینی حملات پهپادهای روسی در روز سه‌شنبه به کشته شدن یک و زخمی شدن چهار نفر منجر شده است.
روسیه در حالی اوکراین را به انجام حملات در خاک این کشور متهم می‌کند که کی‌یف هرگز به صورت علنی مسئولیت این حملات را نپذیرفته است. 
«ویاچسلاو گلادگوف»، فرماندار شهر شبکینو روسیه در تلگرام از زخمی شدن یک نفر در اثر حملات توپخانه‌ای اوکراینی‌ها خبر داده است.
در حالی‌که در ماه‌های اخیر حملات پهپادی روسیه به اوکراین ادامه داشته، مسکو مدعی است که کی‌یف از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله در خاک روسیه استفاده می‌کند.
همزمان با بن‌بست روی زمین در درگیری‌های میان روس‌ها و اوکراینی‌ها، حملات هوایی و پهپادی شدت یافته است. 
وزارت دفاع روسیه می‌گوید توانسته است هشت پهپاد اوکراین را که هدفشان غیرنظامیان در مسکو بوده است، رهگیری و منهدم کند. با این حال برخی منابع غیررسمی به نقل از منبع امنیتی روس گفته‌اند که تعداد این پهپادها بیشتر و بیش از 25 فروند بوده‌ است. 
در همین حال میخائیل پودولیاک، دستیار رئیس جمهوری اوکراین ضمن رد کردن دخالت مستقیم کی‌یف در این حملات تاکید کرد که کی‌یف از تماشای این رویدادها خرسند است و پیش‌بینی می‌کند حملات بیشتری از این دست در پیش باشد. 
در پی حملات پهپادی به مسکو، شهردار این شهر می‌گوید دو نفر مجروح و ساکنان برخی از بلوک‌های آپارتمانی برای مدت کوتاهی تخلیه شدند. ساکنان هم می‌گویند صدای انفجارهای بلند و به دنبال آن بوی بنزین شنیده‌اند که باعث نگرانی آنها شده است. 
این پهپادها برخی از مناطق لوکس شهر از جمله جایی که ولادمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور و دیگر نخبگان حکومتی در آنجا سکونت دارند، هدف قرار دادند.
پوتین در واکنش به این حملات می‌گوید این اقدامات تلاشی از سوی کی‌یف برای ترساندن و تحریک روسیه بوده و مسکو دفاع هوایی در اطراف پایتخت را تقویت خواهد کرد. 
حملات به مراکز غیرنظامی مورد توجه جهانی قرار گرفته و حتی واشنگتن هم نسبت به آن واکنش نشان داد. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «ما در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره گزارش‌های مربوط به حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو هستیم. باید صریح بگوییم که ما از حملات در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم.»
با این حال سفیر روسیه در آمریکا، واشنگتن را متهم کرده که با نادیده گرفتن علنی حمله پهپادها به روسیه، کی‌یف را به انجام این «کارهای تروریستی» تشویق می‌کند.
فرماندار منطقه بیلگورود» روسیه نیز گف که در گلوله باران منطقه«شبشینکو» توسط اوکراین 4 نفر زخمی شدند و در پی آن 300 نفر از این منطقه به مناطق دیگر تخلیه شدند.
در تحولی دیگر، مسولان وابسته به روسیه در لوهاسنک اوکراین اعلام کردند که در گلوله باران این شهر توسط ارتش اوکراین 5 نفر جان خود را از دست دادند و 19 نفر نیز زخمی شدند.
از سوی دیگر، رئیس جمهور چچن اعلام کرد که به نیروهایش دستور سازماندهی دوباره و آغاز حمله به دونستک، خیرسون و زاپورژیا داده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1366817/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

حمله سریالی به جنگلبانان!

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی؛ جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان ها، در تعارض است

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان