پیام ویژه - ایرنا / مدیر ارشد مالی شرکت خودروسازی «BMW» ابراز اطمینان کرد که این شرکت با سری جدید تمامبرقی خود به بزرگترین بازارش یعنی چین بازخواهد گشت.
والتر مرتل به رویترز گفت: ما با این محصول حرفهای بیشتری برای گفتن داریم. با توجه به دسترسپذیری روزافزون «نیو کلاس/Neue Klasse»، ما شاهد رشد دوباره در بازار چین خواهیم بود.
به دلیل رقابت شدید خودروسازان چینی و منصرف شدن خریداران متمول این کشور از خرید خودروهای جدید ناشی از رکود بازار املاک و مستغلات، شرکت BMW همچون همتایان اروپاییاش در پکن متحمل پسرفت شده است.
فروش خودروهای این خودروساز لوکس آلمانی در چین، در نیمه نخست سال 2025 به اندازه 15.5 درصد کاهش پیدا کرد.
مرتل پس از رونمایی BMW از خودروی برقی اسپورت «Neue Klasse iX3» که تا تابستان 2026 در چین عرضه میشود، گفت: با نگاه به طیف مدلهای آیندهمان، نگران نیستم.
عرضه این مدل در چین در آستانه آغاز بهکار نمایشگاه بینالمللی «IAA» خودروی آلمان در مونیخ انجام خواهد شد؛ نمایشگاهی که در آن خودروسازان آلمانی در حضور فزاینده چینیها، برای حفظ سهم خود در بازار مبارزه خواهند کرد.
به گفته مرتل، باتری این خودروهای جدید بین 40 تا 50 درصد ارزانتر از مدلهای موجود است؛ مولفهای اصلی که به افزایش سوددهی این گروه خودروسازی کمک میکند.
مرتل میگوید که بیامو با «iX3 50» میتواند در سال 2026 به حاشیه سودی معادل مدلهای مشابه بنزینی دست پیدا کند. به گفته وی، این شرکت در سال 2025 انتظار حاشیه سود عملیاتی بین پنج تا هفت درصد را داشته و قصد دارد تا این رقم را در آینده به هشت تا 10 درصد افزایش دهد.
شرکت بیامو قصد دارد تا مدلهای قدیمی خود را تا پایان دهه جاری و با عرضه سری جدید «نیوکلاس» از رده خارج کند.
مرتل با اشاره به تعرفههای وارداتی در آمریکا که بیامو در آن بزرگترین خط تولید را دارد، تاکید کرد که عوارض گمرکی حاشیه سود این شرکت رات در سال 2025 به اندازه 1.25 واحد درصد کاهش میدهد.
اتحادیه اروپا قصد دارد تا در ازای نرخ تعرفه 15 درصدی بر خودروهای اروپایی، عوارض گمرکی بر واردات محصولات صنعتی آمریکایی را حذف کند؛ نرخ تعرفه فعلی بر خودروهای اروپایی در آمریکا، 27.5 درصد است و خودروسازان قاره سبز امیدوارند تا تعرفه 15 درصدی برای خودروهای صادراتی از اول آگوست اعمال شود.
بازار ![]()