پیام ویژه

آخرين مطالب

قوی‌ترین مرد ایران: از جایزه‌ام مالیات کم کردند ویژه سایر رسانه ها

قوی‌ترین مرد ایران: از جایزه‌ام مالیات کم کردند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - دارنده مدال طلای مسابقات مستر یونیورس سال 2023 با گلایه از شرایط این رشته گفت: در مسابقات اخیر مستر یونیورس از جایزه 4000 دلاری که با دلار دولتی برایمان حساب کرده بودند را مالیاتش را کم کردند.
به گزارش مشرق ، رامین فرج‌نژاد با اشاره به کسب قهرمانی ایران و همچنین مستریونیورس ، اظهار داشت: اتفاقات بدی برایم رخ داد که نیازمند چنین پیروزی‌هایی بودم تا بار دیگر خودم را ثابت کنم. مسابقات مستریونیورس سنگین‌ترین دوره رقابت‌های کشوری بود. 10 نفر برتر کشور در مسابقات حضور داشتند و سطح آیتم‌ها در حد مسابقات قهرمانی جهان بود. مسئولین جهانی از سطح و کیفیت بسیار بالای مسابقات از نظر تعداد و سختی آیتم‌ها تعجب کردند و حتی پیشنهاد سبک‌تر شدن آیتم‌ها را دادند. این که پنج آیتم را در یک روز انجام دادیم بسیار به سنگینی کار اضافه کرده بود و از مربیانم که من را مثل پسرشان همراهی کردند، تشکر می‌کنم که توانستم در چهار آیتم رکورد ثبت کنم.
قهرمان مسابقات قوی‌ترین مردان جهان عنوان کرد: 7 بار در رقابت‌های جهانی شرکت کردم و تنها ورزشکار ایرانی هستم که در آمریکا مسابقه دادم اما نکته قابل توجه این است که نه تنها همه هزینه‌ها را خودم پرداخت کردم، برای همه مقام‌ها و قهرمانی‌ها هیچ تقدیری از من نشد. در مسابقات اخیر مستر یونیورس جوایزی دادند و جالب بود که جایزه 4000 دلاری را هم با دلار دولتی برای ما حساب کردند و هم مالیاتش را کم کردند . سوالم اینجاست که اگر یک ورزشکار خارجی در این مسابقات مقام می‌آورد، چطور می‌خواستند با این شرایط به او جایزه بدهند.
وی در خصوص هزینه‌های سنگین ورزش حرفه‌ای و مسابقات آن گفت: من برای 2 مسابقه آخر حدود 500 میلیون تومان هزینه کردم. هر 15 روز یک پروتئین تمام می‌شود، هر هفته باید فقط 3 میلیون پول گوشت بدهم. پدر و برادرم وضع مالی خوبی دارند و می‌توانند از نظر مالی حمایتم کنند، ولی اگر حمایت آنان نبود با هزینه‌های سرسام‌آور باید این رشته کنار می‌گذاشتم. خودم یک باشگاه دارم و کمی از مخارجم را تامین می‌کنم اما نزدیک به مسابقات، باید در قرنطینه باشم. در این شرایط دیگر نمی‌شود باشگاه‌داری و مربیگری کرد و درآمدم از بین می‌رود اما بعضی از بچه‌های ما هم تمرین می‌کنند و هم با کامیون کار می‌کنند. با تمام این هزینه‌ها در پایان مسابقات قهرمان کشوری فقط 20 میلیون جایزه به من دادند.
قوی‌ترین مرد جهان از وضعیت موجود بین مدیران این رشته گلایه کرد و اظهار داشت: مدالم را تقدیم امام رضا (ع) و جایزه‌ام را خرج کمک به جهیزیه‌ یک خانواده کم بضاعت کردم. نیازی به این جوایز ندارم و از عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و قراچورلو رئیس کمیته قوی‌ترین مردان که جان خوبی به رشته ما دادند تشکر می‌کنم اما با این وضعیت هزینه‌ها واقعا باید فکر جدی برای موضوع جوایز کنند، زیرا ادامه دادن با این مخارج، کار را برای ورزشکاران کم درآمد غیر ممکن می‌کند. جوایز مسابقات ما با رشته‌هایی مثل فوتبال و کشتی قابل مقایسه نیست با اینکه خیلی سنگین‌تر از این رشته‌ها است و انگیزه ورزشکاران نیز با جایزه خوب، بالاتر می‌رود.
وی افزود: شخص رئیس کمیته قوی‌ترین مردان، اسپانسر مسابقات بود و تبلیغ شرکت خودش را هم کرد و این مسئله باعث می‌شود ما انتظار بیشتری از او داشته باشیم که هوای ما را داشته باشد. قراجورلو برای این مسابقات زحمت کشید و ما هم از او ممنون هستیم ولی با این کارهایی که آخر کار با جوایز کردند، همه چیز خراب شد. رشته ما پهلوانی است و نمی‌خواهم خیلی گلایه کنم ولی خیلی زشت است که موقع پرداخت جایزه، از آن مالیات کم بشود و آن هم جایزه ناچیزی که هیچ کجای مخارج دیده نمی‌شود.
فرج‌نژاد در خصوص ورزشکاران جوانی که تصمیم دارند به رشته قوی‌ترین مردان پا بگذارند، گفت: به نظرم اگر مشکل مالی دارند، به سمت این ورزش نیایند زیرا باید از نون زن و بچه‌هایشان بزنند و جوایز هم پاسخگوی مخارج حرفه‌ای و قهرمانی نیست. ما به سختی این رشته را زنده نگاه داشتیم حالا به جایی رسیدیم که از 30 ورزشکار که برای مسابقه می‌آمدند، به 100 ورزشکار رسیدیم. ورزشکاران این رشته به جایی رسیده‌اند که اگر قوی‌ترین مردان جهان هم به مسابقات ایران بیایند، نمی‌توانند به سکو برسند.
وی با اشاره به پحش نشدن مسابقات قوی‌ترین مردان در صدا و سیما، گفت: با پیگیری‌هایی که کردیم به ما گفتند که نباید پخش شود و هیچ دلیلی نیاوردند. برای مسابقات مستریونیورس هم حدود 10 تا فیلم‌بردار آورده بودند و می‌خواستند مسابقات را در شبکه‌های اجتماعی پخش کنند. جوانی که تمام سختی و فشار این رشته را به جان می‌خرد، بزرگ‌ترین جایزه‌اش دیده شدن است و امیدوارم با تلاش مدیران مسابقات قوی‌ترین مردان به تلویزیون بازگردد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1223428/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

مهاجرت با ویزای جعلی

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم