چهارشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۴
خواندنی ها

حدود نیمی از بازی‌های برتر استیم در سال ۲۰۲۵ از میان آثار AA یا مستقل هستند

حدود نیمی از بازی‌های برتر استیم در سال ۲۰۲۵ از میان آثار AA یا مستقل هستند
پیام ویژه - گیم فا / طبق آمار منتشر شده از سوی پایگاه SteamDB، نزدیک به نیمی از بهترین بازی‌های سال جاری میلادی در استیم و بر اساس تعداد بازیکنان همزمان، متعلق به آثار ...
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - گیم فا / طبق آمار منتشر شده از سوی پایگاه SteamDB، نزدیک به نیمی از بهترین بازی‌های سال جاری میلادی در استیم و بر اساس تعداد بازیکنان همزمان، متعلق به آثار مستقل یا AA بوده‌اند.طی سال‌های اخیر، صنعت بازی شاهد رشد قابل توجهی در تولید عناوین AAA با جهان‌های وسیع و جلوه‌های بصری چشم‌گیر بوده است.
اما در مقابل، افزایش سرسام‌آور بودجه‌های ساخت این آثار موجب شده تمرکز بیشتری به سمت پروژه‌های کوچک‌تر AA و مستقل جلب شود؛ موضوعی که آمار امسال استیم نیز آن را تأیید می‌کند.40% از از 20 بازی برتر امسال باستین ر اساس تعداد بازیکنان هم‌زمان، توسط تیم‌های مستقل یا استودیوهای کوچک توسعه یافته‌اند.
بازار
این در حالی‌ است که تنها بخش کمتری از این فهرست را تولیدات عظیم و پرهزینه‌ AAA تشکیل می‌دهند.
مقایسه میان 20 عنوان برتر استیم در سال 2025 از نظر بیشترین تعداد بازیکن همزمان، تصویری شفاف از رقابت نزدیک میان بازی‌های مستقل و عناوین AAA ارائه می‌دهد.
عناوینی مانند Schedule 1 با 459٬798 بازیکن، R.E.P.O. با 271٬571 نفر و Split Fiction با 259٬003 بازیکن موفق شدند عملکردی بهتر از بسیاری از عناوین AAA ثبت کنند.
صدر جدول در اختیار Monster Hunter Wilds از کپکام با 1٬384٬608 بازیکن فعال در روز قرار دارد، هرچند این بازی با مشکلات فنی متعددی نیز مواجه شده است.
در همین حال، بازی Kingdom Come: Deliverance 2 با 256٬206 بازیکن و عنوان Bongo Cat با 194٬508 نفر، جایگاهی قدرتمند در لیست دارند.
از سوی دیگر، Assassin’s Creed Shadows تنها به 64٬825 بازیکن همزمان دست یافته، در حالی که بازی مستقل Rematch از سازندگان Sifu با 92٬841 بازیکن از آن پیشی گرفته است.
در میان عناوین موفق دیگر، بازی مورد تحسین Stellar Blade با 192٬078 بازیکن توانسته برخی بازی‌های مستقل مانند Clair Obscur با 145٬063 بازیکن و Sultan’s Game با 46٬106 بازیکن را پشت سر بگذارد.
پیش از این نیز گزارش‌های مشابه نشان داده بودند که برخی بازی‌های مستقل در استیم از نظر درآمدزایی به سطح پروژه‌های AAA نزدیک شده‌اند. این موضوع به وضوح تغییر سلیقه‌ مخاطبان به سمت تجربه‌های متفاوت، خلاقانه و کوچک‌تر را نشان می‌دهد.


نظرات شما