پیام ویژه - گیم فا / کیوی لیانگ (Qiwei Liang) مدیرعامل استودیو S-Game میگوید که «بسیاری از مردم برای پول درآوردن بازی میسازند اما ما برای بازی ساختن، پول در میآوریم». لیانگ تاکید دارد که ساخت بازی Phantom Blade Zero، هدف نهایی او و تیمش بوده است.
بازی Phantom Blade Zero از زمان معرفی با نمایش تریلرهای پرزرق و برق و البته ارائه یک دموی قابل بازی در رویداد Summer Game Fest گذشته، توانست تا هیجانات زیادی برای خود به ارمغان بیاورد. نکته جالب توجه، حفظ تمرکز بازی روی المانهای هکانداسلش بوده که یادآور تجربه آثاری چون Devil May Cry، Ninja Gaiden و God Hand از دوران طلایی پلی استیشن 2 هست؛ در نتیجه، برخلاف تصورات اولیه قرار نیست این عنوان سولزلایک باشد.
بازار ![]()
کیوی لیانگ که او را با نام مستعار “Soulframe” میشناسیم، در مصاحبهای با وبسایت PC Gamer توضیحاتی درباره آرزوی طولانیمدت خود و تیمش صحبت کرده است. او اشاره کرده که از زمان آغاز حیات استودیو S-Game و انتشار بازیهای موبایلی، هدف نهایی وی و توسعه دهندگان، ساخت Phantom Blade Zero بوده است.
لیانگ زمانی را به یاد میآورد که از یک شرکت معماری در نیویورک، پیشنهاد کاری دریافت کرده بود اما وقتی برای تعطیلات به چین بازگشت، متوجه ظهور صنعت بازیسازی در این کشور شده بود. Soulframe به زودی با یک سرمایهگذار آشنا میشود و یکشبه، وسایلش را جمع میکند و به چین باز میگردد تا روی آرزوی خود تمرکز کند. استودیو S-Game در ابتدا چند بازی اکشن سایداسکرول منتشر میکند اما به گفته لیانگ «حتی با وجود افتخار به این آثار، مقیاس، جنبه سایداسکرول و مهارتها و حرکات اکشن کنگفوی آنها برای وی راضی کننده نبودند».
در نهایت، مدیرعامل تیم S-Game فلسفه ساخت بازیها را در مجموعه خود توضیح میدهد:
بسیاری از مردم برای پول درآوردن بازی میسازند اما ما، برای بازی ساختن پول در میآوریم. ما از بازار موبایل پول درآوردیم و در ادامه به این نتیجه رسیدیم که باید این بازی [Phantom Blade Zero] را بدون هیچ حمایتی از سوی سرمایهگذاران بسازیم. بنابراین تمام پولی که از بازیهای موبایلی درآوردیم را روی بازی در حال ساخت خود سرمایهگذاری کردیم.
با این حال، با سرمایهگذاری شرکت Tencent مقیاس ساخت بازی گسترش پیدا کرد و اکنون، سیاست استودیو بیشتر از همیشه روی خلق بازی قبل از خلق پول متمرکز شده است. بد نیست بدانید اخیرا پس از انتقاد برخی طرفداران به چندان دشوار نبودن تجربه بازی، سازندگان تصمیم گرفتند تا یک حالت سختی جدید ایجاد کنند، به گونهای که هوش مصنوعی دشمنان در این حالت، تجربه بازی را شبیه به آثار PvP میکند.